Krassel

Då var sportlovet slut för denna gång, det gick otroligt fort och jag hade mycket skoj under dessa dagar måste jag säga! :)

I fredags unnade jag mig en sovmorgon innan det var dax att städa lite och gå ner på stan för att inhandla lite inför kvällen, fick med mig en klänning och slingor hem iallafall. Fortsatte att städa lite innan det var fixa-tårta-dax och fixa-sig-själv-dax, blåste upp lite ballonger och serpentiner( som jag ångrar då det dagen efter låg serpentinbitar och smällda ballonger ÖVERALLT) Vid halv 8 kom tjejerna, ficka massa finfina paket och alla var på ett härligt partymmod måste jag säga. Vi hade det kalas bra och vid 12 efter en hel dels shakande och tårtätning drog vi vidare mot kajutan, det var ganska mycket folk ute, men ändå inte föööör mycket enligt min mening. Shakade asset på kajjan med alla brudar (iaf de som tog sig dit) innan det vart piza på Casa, MUMSFILLIBABBA!! :D Sedan vandrade jag och Malin hem och sov=)

Vaknade 8 då pappa och pia kom hem, hehe de såg kanske inte så jättefint ut här hemma men vattusan, hah, malin åkte med de eftersom de skulle till kramfors på tävling och hon bor i hälledal, jag däremot hoppade illa kvikt i sängen igen och sov tills halv 3. skönt, innan jag spenderade de närmste timmarna med att, plocka undan, rensa, dammsuga,skura,torka osvosvosv. haha Nejdå, det var ganska lugnt, tog en timme sedan var det finare än vad det varit innan. Jag lovade även pappa och pia att laga mat, och det gjorde jag med, till deras stora förvåning hade jag lagat kött, potatisgratäng,rödvinssås, baugett, crabbfish-röra och hemgjort vitlölssmör till middag, just ja wook.grönsaker med och stekta marinaerade champinoner, gissa om det var uppskattat? :D haha de trode att jag hade lagat korv och mos men interåå :)

Lördagskvällen spenderad jag med Biggan, vi delade på en flaska champange (moserat vin) innan vi gick på Bittens och kollade på Min bror, ett lokalt band. Vi shakade även loss en liten sväng om på kajutan (: I söndags, eller igår som sagt jobbade jag, var meningen att det var 11-17 men vi var bara 2 st som ringde plus Johan som cocha så om vi höll målet skulle vi få sluta tidigare och det gjorde vi super, målet är att sälja 1 i timmen och efter 4timmar hade jag sålt 7 och Linda 5 så då fick vi sluta kl ist :3 ) Även att första halvtimmen var att invänta fler som skulle jobba och en liten rast på de 4 timmarna så vi sålde GRYMT bra. Eftersom vi även ser sthlms.kontort på topplistan så kunde vi se att vi ägde, de hade som mest sålt 3 st och vi hade sålt 7 respektive 5, hehe så jäkla kul när det går bra. Hoppas det håller i sig imorgon med =)

Idag vart det inte mycket till skola..haft så sjukt ont i huvudet så vände om hemmåt, sovde även 4 timmar igår efter jobbet pga huvudvärken. menmen, fick iallafall en hel del plugg gjort hemma i tystnaden, läst biologi så det bara tjinggar om det, har prov på onsdag. Var även och lämnade blodprover idag med papi, ska ju börja lämna plasma och är sjukt trött och hängig HELA TIDEN så nu får jag ju se vad dom säger. det ända jag kan tänka mig är ju att jag hade dåligt blodvärde sist.

Nej nu ska jag sova, så jag är utvilad imorgon då jag bara har 2 lektioner och sedan blir det jobb 13-21, elelr det är tydligen möte kl 17 så vet inte hur länge det pågår om det blir jobb eller inte efter det.. menmen det återstår att se.

image73image77image78

Kommentarer
Postat av: Therese

MUMMA vad god pggelin/päronvodka drinken var!

2008-03-14 @ 10:04:06
URL: http://kemppainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0