Svenska A:11

(ej klar)
Min intellektuella självbiografi


Jag heter Malin Dahlgren och kommer från Härnösand. Jag har en underbar familj som består av pappa Michael som arbetar som kriminalvårdare, mamma Ingela som arbetar på Com Hem samt en storebror vid namn Magnus som även han arbetar på Com Hem. Till familjen hör även vår underbara vorsteh-hund Magda på 6 år som jag och min far kör draghund med om vintrarna. Det är en sport jag har ett stort intresse åt, när jag var yngre vart det mer tränande och tävlande än idag då skolan tar upp allt mer tid. Annars på fritiden gillar jag att spela volleyboll, springa, resa och tar gärna en shoppingrunda med någon kompis då tiden räcker till och studiebidraget och lönen rullat in på kontot. Arbetar gör jag på Telemarketing företaget Televinken, där jag säljer olika produkter och prylar.

     Skolan är för mig en viktig men kanske inte allt för rolig del av mitt liv. De ämnen jag gillar mest är svenska, kemi och idrott. Att arbeta med ett intressant och roligt ämne går alltid så mycket lättare än att arbeta med något mindre roligt som tex. Biologi. Att läsa böcker har jag alltid gjort sedan jag var liten, att läsa en liten stund innan jag lägger mig för att sova fungerar som en bra nervarvningsmetod. Jag läser allt från deckare till självbiografer. Just nu har jag precis börjat läsa den första boken ur millennium-serien: Män som hatar kvinnor skriven av Stieg Larsson. Att läsa dikter och noveller tycker jag är mycket intressant och roligt, det kan få en att inte känna sig ensam då man läser om folk i liknande situationer, när man är ledsen och att läsa en dikt när humöret inte är på topp kan hjälpa väldigt mycket för att få tillbaka leendet på läpparna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0