Ny dag nya tag

Då var det ny vecka, ny dag och nya tag som gäller. Gårdagen spenderades enbart hemma, sov, pluggade och kollade på tv hela dagen, var en riktig hemmadag efter en rolig utekväll. Var skönt att jag iallafall han med lite studier också så dagen inte enbart gick åt till att slappa.

Idag klev jag upp i tid, duschade och för en gångs skull var jag klar precis i tid för att gå till skolan, skulle snöra på mig skorna då Pia kommer och ska hämta vovvarna och erbjuder mig skjuts till skolan, kom hela 20 minuter innan biologilektion började. Typiskt att man aldrig ska få skjuts när man försovit sig.. Men sånt är livet =) Vart bara en och en halv lektion sedan var det lunch, jag, Jenny och hennes pojkvän Stefan var och käkade på China. har inte varit där sedan början på november så det var göttans. Tillbaks till skolan för att ha klasstid och engelska. Det som bestämdes var att nästa fredag efter Matte D nationella ska vi ut på sälsten och mysa, grilla och spela kubb med klassen som en liten avslutning 2 veckor innan den riktiga då vår ena klassföreståndare ska resa bort. På engelskan fick vi i uppgift att skriva en sak som skulle göra att vi skulle slippa känna stress. Jag och Jonas kom fram till att: Go to a spa with a close friend. Have some massage, manicure, pedicure and just relax in the jacuzzi. To sum this up: Just get taken care are of. Och visst låter det inte helt fel? -Nej tänkte väl det va!

Fick skjuts hem av Micke efter skolan, hehe ingenmotion idag alls. Och sedan klockan två har jag enbart pluggat tills nu, skrivit lite svenska, läst biologi och återigen läst biologi. Prov på onsdag, hormonsystemet, sinnena och ngt till som jag inte kom på nu.

Nu måste jag gå och laga någon mat, håller på att hungra ihjäl. Sedan ska jag till Stina och plugga, vi ska köra en favorit i repris där vi pluggar hela natten, sover ett par timmar och går sedan till skolan, sist gjorde vi detta dagen innan provet och det var det ända vi pluggade och vi klarade det galant båda två. Så nu tänkte vi göra samma sak, fast en dag tidigare så vi kan läsa igenom detta även imorgon.

Helt underbart att det bara är 4 skolveckor kvar inkl. denna. Ser fram emot denna helg och nästa helg så desa två kommer gå fort, och sedan är det bara två kvar och hur många lektioner har man då? INte många iaf, fast blir till att plugga ändå med tanke på alla slutprov. Ett år lvar. Känns skönt att inte behöva säga att jag har två år kvar iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0