9 januari. Influensan

Känner mig mycket piggare idag men inte alls frisk, kexar inte längre iallafall, WOOOH! har ju varit deckad sedan i tisdags och inte varit en millimeter utanför dörren. jag som trott jag haft magsjuka med massa annat kontsigt men efter lite efterforskning tror jag mer på influensan, det enda som inte instämmer är diarrén så.

Såhär skriver netdoktorn.se om influensan "Sjukdomen varar normalt 3-5 dagar, men man kan vara trött i 2-3 veckor efteråt. Det är speciellt vanligt med influensa under vinterhalvåret"

Hur vet jag om jag har influensa?

Om du får mycket plötsliga symptom som:

  • Huvudvärk.
  • Svår torrhosta.
  • Feber omkring 38-40 grader.
  • Ömmande muskler och leder samt bröstsmärtor.
  • Dålig aptit.
  • Trötthet och svaghet.
  • Rinnande näsa och ont i halsen.
  • Frossa och frysningar.
  • Orolig mage, antingen kräkningar eller diarré.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0